Saturday, August 15, 2009

Mimpi Jadi Kenyataan

Perbualan ni berlaku da lame da.sebelum aku masuk uitm lagi.

Abah: Afiq dapat kolej luar ni.lau ada moto senang skit lau nak keluar masuk nati.Nak beli moto ape?
Aq: Ha..lc boleh?
Abah: lc?yamaha mahal la.beli la honda.engin honda lagi bagus.
Aku: Honda xbest la.x lawa.
Abah: k la.jom pergi kedai moto.kite pergi survey dulu.

Abah aku terus bawak aku pergi kedai moto.tapi kat kedai moto 2 banyak moto honda.aku terfikir,ni trick ni.tapi xpe la survey dulu.kat kedai moto 2...

Tauke: hello bos.mau cari moto pe?
Abah: Ni mau tengok2 dulu.ni lc brape?(tunjuk kat lc yang aku tengah tengok2)
Tauke: Oh..lc ka?2 moto manyak top sekarang ni.saya kasi bos rm6500++ harga atas jalan punye.harga boleh bincang nati.
Abah: Aish..banyak mahal la tauke.

Abah terus tengok2 moto honda lak.aku pun ikut sekali.tiba2 mata aku tertarik pada 1 moto honda ni,125 waveX.aku tengok body dia pun smart,cantik gak.aku terus rekomen kat abah.abah tanye tauke 2.

Abah: Ni moto honda waveX ni brape harga?
Tauke: WaveX?Oh.. 2 moto baru sampai punye.2 saya boleh kasi dalam rm5200++ harga atas jalan la.
Abah: Ni 4stroke punye ke?ada clucth x?
Tauke: 4stroke punye la.xde clucth la.moto macam moto biase la.
Abah: Oh..k la tauke.ni mau survey2 dulu.k thanks.

Kitorang bla dan pergi kedai makan.

Abah: Mahal la lc.lagi pun lc banyak orang curi sekarang ni.
Aku: Tau..ada dengar cerite gak.tapi waveX tadi k gak.harga pun murah sikit.bentuk pun cantik gak.
Abah: haah.k gak 2.

Padahal saje nak pancing aku xyah fikir pasal lc lagi.tapi memang aku da xfikr pasal lc da.aku da minat gile dengan waveX.balik umah terus bukak internet cari pasal waveX.tapi yang sedihnya,bile nak isi borang2 kemasukan uitm,ada tulis pelajar baru xdibenarkan membawa kenderaan sendiri.So terpaksa cancel nak beli moto.
Tapi bile da masuk uitm sebulan lebih ni,ada kawan2 yaeg dari budak2 asasi dan abang2 senior cakap,boleh je bawak.nak minta stiker moto pun senang je.yang susah nak bawak moto la.sebab uitm selalu jem sebab banyak kereta dan bas keluar masuk.bile dengar camtu rasa sakit hati gak.tapi biar la dulu.tunggu semesta depan je la baru beli moto.
Tapi sekarang ni bas rapidkl,pengangkutan aku setiap hari sebab kolej luar kampus,nak naikkan tambang bas mulai 1september ni.so tanpa berlengah,aku cakap abah aku nak beli moto.so minggu lepas balik jap umah,nak setelkan pembelian moto.tapi kene tungu 1minggu lagi baru dapat bawak balik.so abah aku cakap,'seminggu ni biar abah bawak pergi tempat keje abah dulu la'.aku rasa terkilan gak sebab xdapat nak rasmikan moto 2.tapi xpe la.akhirnya hari ni,hari ahad,16.8.09 dapat gak aku merasa moto baru aku,yang aku minat gile ni.dan aku boleh da bawak pergi uitm da.he3...

Photobucket moto waveX ku... 125waveX

5 comments:

sab_ri_na said...

beat ah die da ade motor..sng nak g mane2..huhu

THE BLOGGER said...

Aku pakai motor modenas jer.. Bentuk body pun cantik.. Aku dh modified moto tu sampai jadi laju dan power...ehehehe...

Motor modenas ni pun murah... harga RM3500++++ atas jalan punyer..

tiap hari gi kolej pakai motor ni..best2.. bleh cair awek2 kat tepi jalan...hakahakahs...

panda putih said...

eleh...xcair pown tgk motor 2...

Md. Afiq said...

ele dell...aq xsoh ko cair tgk aq 2 pn...yg pnting aq ske moto aq 2...ha3

Pozie Vengeance said...

ntah...moto ok la jugak...tapi afiq?...kau skema ahh..hahahahaah